Branding communityplatform PrideCircle

Gepubliceerd
2024
Service
Branding & Huisstijl, Grafisch Ontwerp

Voor PrideCircle, een groeiend communityplatform, ontwikkelde ik een toegankelijke en inclusieve branding. Het ontwerpproces draaide om één centrale gedachte: verbinding. De nieuwe branding voor dit communityplatform zorgt ervoor dat informatie en mensen samenkomen in een visuele identiteit die herkenbaar, betrouwbaar en uitnodigend is.

Het logo symboliseert openheid en inclusiviteit. Door gebruik te maken van drie heldere basiskleuren ontstaat een identiteit die structuur biedt én de diversiteit binnen de community ondersteunt. De combinatie van typografie en kleurgebruik zorgt voor een balans tussen professionaliteit en warmte.

Verticaal logo PrideCircle – variant voor smalle toepassingen met behoud van identiteitLogo in paarse hoofdkleur en diapositief – moderne varianten van de merkidentiteit

Consistente visuele identiteit in verschillende varianten

Het logo is beschikbaar in een verticale en horizontale uitvoering, met daarnaast een lichte (diapositieve) variant voor gebruik op donkere achtergronden. Zo blijft het merk altijd herkenbaar – of het nu op een website, app of visitekaartje staat.

Deze opzet maakt het mogelijk om het merk flexibel toe te passen zonder de kracht van de visuele identiteit te verliezen. Elk element is ontworpen om PrideCircle te positioneren als een toegankelijk en betrouwbaar communityplatform.

PrideCircle logo op telefoon en visitekaart – herkenbare branding voor communityplatformHorizontaal logo PrideCircle – breed inzetbare layout voor digitale platforms

Een branding die werkt voor mensen

PrideCircle is een voorbeeld van hoe branding voor een communityplatform mensen kan verbinden, herkenning biedt en uitnodigt tot interactie. Wil je meer zien? Bezoek dan de projectenpagina of ontdek branding & visuele identiteit.